Fixservis logo
0
0 €
Zdieľať

Kedy dať mobil do servisu a kedy kúpiť nový?

Výmena zariadenia za nové je len málokedy tým najekonomickejším alebo aj najrozumnejším riešením. V tomto článku vám predstavíme celý zoznam závad, ktoré je možné viac či menej jednoducho (ale predsa) vyriešiť a ušetriť tak nielen svoje financie, ale navyše aj životné prostredie.

Kedy dať mobil do servisu a kedy kúpiť nový?

Výmena poškodeného smartfónu za úplne nový je čoraz častejším javom aj u nás, na Slovensku. Výrobcovia túto možnosť často ponúkajú/prezentujú ako výhodu, ktorá šetrí čas ich zákazníkov. Niekedy ešte ponúkajú navyše aj možnosť odkúpenia starého zariadenia, vďaka čomu je výmena finančne výhodnejšia. Teda, ako sa to vezme. Niekedy ich majitelia smartfónov v podstate hádžu do koša. Ak sa pozrieme na závadu mobilu bližšie, tak zistíme, že väčšina z nich potrebuje nanajvýš trochu náročnejšiu opravu (a menej finančne náročnejšiu oproti kúpe nového zariadenia) a môžu ďalej fungovať ako nové.

Tu sú najčastejšie poruchy, pre ktoré určite nie je nutné meniť okamžite celé zariadenie:

Poškodená batéria

Batéria je komponent, pri ktorom nie je možná oprava, jedine výmena. I tak sa však jedná o relatívne lacný náhradný diel, ktorý vášmu zariadeniu dodá doslova druhý dych a urobí ho funkčným pokojne ešte na niekoľko rokov. 

Prasknutý/rozbitý displej

Poškodený displej môže znamenať, že zariadenie už nie je vôbec použiteľné. Netreba však zúfať - výmena displejov patrí medzi opravy, ktoré vykonávame úplne bežne a najmä na počkanie, pričom náklady na takýto servis sú stále výrazne nižšie ako cena väčšiny nových zariadení. 

Pozn.: pokiaľ sa jedná o iPhone, určite odporúčame pozrieť sa na našu ponuku FixPremium displejov, ktoré ponúkajú zďaleka najlepší pomer ceny/kvality.

Nefunkčné tlačidlá/reproduktor

Tieto závady, hoci nepríjemné, sú veľmi jednoducho opraviteľné. Príčinou ich vzniku je mechanické poškodenie danej súčiastky, ktorú stačí vymeniť. Oprava takéhoto problému tak nestojí ani veľa času, ani financií.

Zadný kryt

Tzv. “housing” plní najmä dizajnovú a ochrannú funkciu, pričom v niektorých prípadoch môže jeho poškodenie znamenať ohrozenie ďalších súčiastok vo vašom zariadení, ktoré môžu byť vystavené riziku poškodenia. Samotný náhradný diel nie je vôbec drahý a hoci samotná výmena môže zabrať trochu viac času, stále sa jedná o bežný servisný úkon a nie je dôvod na výmenu celého zariadenia.

Poškodený fotoaparát

Fotoaparát je síce náročný na opravu, vymeniť sa však dá pomerne rýchlo a jednoducho. Podobne ako pri batérii, postačia na to skúsenosti, resp. potrebná výbava a váš mobil bude fotiť ako nový. 

A kedy sa oprava zariadenia už naozaj neoplatí?

Zavrhnúť možnosť opravy odporúčame len ak prišlo k poškodeniu napríklad:

  • základnej dosky
  • viacerých dôležitých komponentov súčasne, napríklad kamery a displeja
  • veľmi dôležité je zvážiť aj skutočnosť, akou je vek zariadenia a jeho hodnota

Ak sa jedná o už niekoľkoročné zariadenie, cena za opravu alebo výmenu niektorých komponentov môže presahovať rovnakého zariadenia v nepoškodenom stave. Oprava zariadenia stráca zmysel aj pri poškodení prachom, vodou či vysokými teplotami - v takom prípade môže byť poškodených hneď niekoľko komponentov naraz a ich výmena by tak bola príliš časovo aj finančne náročná.

Takýto stav však najlepšie posúdi skúsený technik - našťastie, u nás máte možnosť objednať si bezplatný zvoz kuriérom, ktorý vaše zariadenie vyzdvihne, prinesie do našej pobočky na opravu a následne vám ho aj prinesie naspäť. Poškodené zariadenie je možné taktiež zaslať poštou, prípadne si zarezervovať termín a dohodnúť si stretnutie napríklad u vás doma, kde náš technik vykoná opravu zariadenia. 

Ekológia na prvom mieste

Neustále zlepšujeme našu uhlíkovú stopu, aby sme chránili našu planétu. Prečítajte si viac o tom, ako prispôsobujeme naše procesy, aby sme znížili našu stopu.

Viac informácíí