Fixservis logo
0
0 €
Zdieľať

Face ID nefunguje? Jeho opravu možno zvládnete aj vy sami.

S príchodom iPhone X uzrel svetlo sveta aj nový spôsob autentifikácie a odomykania zariadení s logom Apple – Face ID. Táto funkcia umožnila odomknúť zariadenie pomocou tváre a nahradila dovtedy používané Touch ID, ktoré fungovalo na princípe snímania odtlačkov prstov. 

Face ID nefunguje? Jeho opravu možno zvládnete aj vy sami.

Túto funkciu odvtedy nájdete na všetkých top modeloch značky Apple, vrátane:

  • iPhone X
  • iPhone Xr
  • iPhone Xs
  • iPhone Xs Max
  • iPhone 11
  • iPhone 11 Pro
  • iPhone 11 Pro Max
  • iPhone 12
  • iPhone 12 Pro Max
  • iPhone 12 Pro
  • iPhone 12 mini

a taktiež na zariadeniach Apple iPad​​:

  • 12,9-palcový iPad Pro (4. generácia)
  • 12,9-palcový iPad Pro (3. generácia)
  • 11-palcový iPad Pro (2. generácia)
  • 11-palcový iPad Pro

Z času na čas je však možné naraziť na situáciu, kedy Face ID prestane čiastočne alebo úplne fungovať. Takýto problém môže napraviť aj zdanlivo jednoduché riešenie. My vám dnes ukážeme tie, ktoré dokážete vykonať aj sami.

Skúste obyčajný reštart

Drobné chyby či rôzne aplikácie môžu spôsobiť, že váš mobil, v tomto prípade konkrétne jeho odomykanie, prestane fungovať tak, ako by malo. Niekedy však stačí naozaj málo, aby nefunkčné Face ID opäť fungovalo.

Postup je nasledovný:

  1. Stlačte a držte vypínacie tlačidlo na jednej strane a súčasne s ním aj ľubovoľné tlačidlo hlasitosti na druhej strane. Po pár sekundách sa na obrazovke objaví možnosť zariadenie pomocou jednoduchého potiahnutia vypnúť.
  2. Po cca. 30 sekundách zariadenie opäť zapnite. Zapnutie zariadenia vykonáte prostredníctvom dlhého stlačenia bočného tlačidla (stačí zopár sekúnd), ktoré ste použili aj pri vypnutí. 


Skontrolujte nastavenia

Ak obyčajný reštart nepomohol, je namieste kontrola vašich nastavení. Funkciu odomykania pomocou Face ID je nutné povoliť.

Povolenie vykonáte v nasledujúcich krokoch:

  1. Choďte do nastavení
  2. Kliknite na Face ID a kód
  3. Ak nemáte funkciu Face ID povolenú, učiňte tak teraz
  4. Presvedčte sa, že máte Face ID povolené ako spôsob odomykania telefónu
  5. Ak už funkcia bola povolená, skúste ju vypnúť a znovu zapnú

Aktualizujte systém

Každá verzia iOS so sebou nesie určité chyby a zároveň množstvo starých chýb opravuje. Ak si nie ste istí, či máte vaše zariadenie aktualizované.

Postupujte nasledovne:

  1. Choďte do Nastavení
  2. Kliknite na Všeobecné
  3. Kliknite na Aktualizácia softvéru
  4. Ak je dostupná aktualizácia, stiahnite ju a nainštalujte

Aktualizácia systému môže často vyriešiť problematické správanie vášho zariadenia. Nezabudnite však vždy pred veľkou aktualizáciou vykonať zálohu vašich dát, aby ste tak neprišli o žiadne fotky či iný drahocenný obsah alebo informácie.

Resetujte Face ID

Reset, čiže vymazanie a opätovné nastavenie tejto funkcie je ďalším možným riešením, ako si svojpomocne opraviť Face ID. 

  1. Choďte do Nastavení
  2. Kliknite na Face ID a kód
  3. Kliknite na Kliknite na Resetovať Face ID
  4. Následne môžete Face ID znovu nastaviť 

Po resete Face ID odporúčame zariadenie ešte reštartovať a následne vyskúšať, či funkcia funguje. Pamätajte tiež, že pri nastavovaní i používaní Face ID je nutné dbať na určité skutočnosti: 

  • Zariadenie musí byť vo vzdialenosti cca na dĺžku paže od vašej tváre
  • Tvár nemôže byť zakrytá žiadnou maskou - oči, nos a ústa musia byť plne viditeľné
  • Pred použitím Face ID odporúčame dať si dole slnečné okuliare

Reset nastavení alebo celého zariadenia

Posledné dve možnosti sú už podstatne radikálnejšie ako tie predošlé. Dlhodobým používaním vášho zariadenia môže dôjsť k situácii, kedy rôzne nastavenia alebo ich kombinácia spôsobia, že Face ID prestane plnohodnotne fungovať.  V takom prípade (ak nepomohol žiadny predchádzajúci krok) je nutné resetovať všetky nastavenia. 

  1. Choďte do Nastavení
  2. Kliknite na Všeobecné
  3. Úplne dole kliknite na Resetovanie
  4. Vyberte možnosť Resetovať všetky nastavenia a ďalej postupujte podľa inštrukcií na obrazovke
     

Po resetovaní nastavení sa zariadenie reštartuje. Následne bude nutné, aby ste Face ID v nastaveniach znovu povolili a nastavili. Ak ani potom nebude fungovať, zostáva posledná možnosť – vymazať celé zariadenie.

Predtým než tak však učiníte, nezabudnite si ho prostredníctvom iTunes alebo iCloud zálohovať. Následne zamierte opäť medzi Nastavenia – Všeobecné – Resetovanie – Vymazať celý obsah a nastavenia.

Oprava Face ID nie je vždy nutná - ak však áno, zverte ju do rúk profesionálov. Ak ani tento posledný krok nezafungoval – nezúfajte. Ešte stále svoj mobil môžete zveriť do rúk nám. Vo Fixservis-e vám zariadenie dôkladne prezrieme, vykonáme diagnostiku a postaráme sa o to, aby Face ID opäť fungovalo na 100 %. Budete mať istotu, že na vašom zariadení budú pracovať iba skúsení profesionáli a že ho dostanete naspäť opäť plne funkčné. 

Ak si chcete svoj mobil vylepšiť o kvalitné doplnky, ako napríklad ochranné sklo alebo puzdro, navštívte náš e-shop a vyberte si špičkové príslušenstvo podľa svojich predstáv.

Ekológia na prvom mieste

Neustále zlepšujeme našu uhlíkovú stopu, aby sme chránili našu planétu. Prečítajte si viac o tom, ako prispôsobujeme naše procesy, aby sme znížili našu stopu.

Viac informácíí