None

Prečo (ne)dávať utopený telefón do ryže

Vloženie telefónu do ryže po tom, ako prišiel do stretu s vodou, nie je tak úplne mýtus. Táto technika však mala ako-také opodstatnenie ešte v časoch, kedy väčšina z nás používala „hlúpe“ telefóny a nie smartfóny.

Prečo ryža kedysi fungovala

Kým obyčajné tlačidlové telefóny ukrývali všetky náchylné súčiastky uprostred masívnej, niekoľkovrstvovej konštrukcie, v moderných smartfónoch sú tieto komponenty podstatne menej chránené. Kedysi platilo, že voda sa väčšinou dostala len k ľahko odstrániteľným častiam, ako bola klávesnica, predný, či zadný kryt a prípadne batéria. Ostatné kritické súčiastky, dôležité pre správne fungovanie prístroja, boli chránené v akejsi vnútornej schránke, do ktorej sa voda dostávala len veľmi ťažko. Ak ste teda aj strčili takéto zariadenie do ryže, tá síce vodu „vytiahla“, ale len z ľahko dostupných miest, kde nehrozilo v podstate žiadne riziko (a mobil by takmer určite prežil aj bez tohto zásahu).

Moderné smartfóny a ryža

V dnešnej dobe je už oveľa pravdepodobnejšie, že ak sa voda už dostala do vnútra, zabrániť jej preniknutiu, napríklad k základnej doske, alebo displeju, nie je tak jednoduché a určite to nevyrieši ani ryža. Tá môže naopak spôsobiť ešte väčšie problémy, napríklad kvôli tomu, že obsahuje škrob. Škrob sa pri kontakte so zariadením môže usadiť v nabíjacom konektore, prípadne v iných, často miniatúrnych otvoroch a spôsobiť tam rovnakú škodu, ako samotná voda.

Voda môže po preniknutí spôsobiť skrat, vážne poškodiť jednotlivé pixely v displeji alebo vytvoriť ideálne podmienky pre vznik korózie, ktorá zariadenie skôr, či neskôr úplne odstaví. Ak sa zariadenie po kontakte s vodou vypne, prípadne sa mu vybije baterka, určite neodporúčame akékoľvek pokusy o nabitie alebo zapnutie, práve naopak. Spojenie elektrickej energie a vody v konektore by mohlo nielenže definitívne pochovať celý telefón, ale najmä nepríjemne ublížiť svojmu majiteľovi. Ak mobil aj po strete s vodou zostal zapnutý, odporúčame ho radšej okamžite vypnúť.

Skutočné riešenie

Najbezpečnejším riešením je preto priniesť mobil čo najskôr do servisu. Tam ho profesionálni technici opatrne otvoria a vodu odstránia, pričom zároveň aj skontrolujú, či nedošlo k poškodeniu nejakého komponentu. 

Ak potrebujete urgentnú diagnostiku vášho zariadenia, neváhajte nás navštíviť na jednej z našich pobočiek. Ich zoznam, s presnými adresami, nájdete na: https://www.fixservis.sk/kontakt/
 

breadcrumbs breadcrumbs--blog
None
Novinky o opravách pre zákazníkov 3. December 2020

Viete, ako sa starať o kávovar?

Aby Váš kávovar fungoval dlho a bezchybne, treba sa oňho starať pravidelne. A tým myslíme každý deň. Znie to možno prehnane, ale ak si chcete zakaždým vychutnať skvelú, kvalitnú a voňavú kávu, naozaj tomu treba venovať trošku času a úsilia.

čítať viac
None
Novinky o opravách pre zákazníkov 3. December 2020

Stále veríte mýtom?

O poškodených mobilných telefónoch a ich opravách neustále koluje obrovské množstvo mýtov. Bližšie sme sa pozreli na najrozšírenejšie 3.

čítať viac

Predvoľby cookies

  • Vaše súkromie
  • Nevyhnutné cookies
  • Výkonnostné cookies
  • Funkčné cookies
  • Marketingové cookies

Meno Poskytovateľ Účel Vypršanie Typ